Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Het boek Lesson Study: praktische handreiking voor teams is een grondige verkenning van Lesson Study in het Nederlandse onderwijs. Het richt zich op de implementatie van Lesson Study als een mengvorm van formeel en informeel leren. Het boek behandelt onder meer de uitdagingen en kansen van Lesson Study in de Nederlandse context, de rol van begeleiders en de leerprocessen.
De auteurs baseren hun bevindingen op uitgebreid onderzoek, waaronder analyses van vragenlijsten, interviews en gespreksanalyses van Lesson Study-bijeenkomsten in het voortgezet onderwijs. Ook worden er praktische handreikingen gedaan voor effectieve toepassing van Lesson Study in scholen, waardoor het boek een waardevolle
bijdrage is voor lerarenteams en alle andere onderwijsprofessionals die betrokken zijn bij de professionalisering van leraren en het onderzoek daarnaar.
Iris Uffen is adviseur Onderwijs en Kwaliteitszorg bij scholengroep Trivium, en promovendus bij de lerarenopleiding aan de Universiteit van Groningen. Siebrich de Vries is lector Didactiek Vak en Beroep
bij nhl Stenden Hogeschool. Sui Lin Goei is lector Betekenisvolle en Inclusieve Leeromgevingen en academic director educatieve masters aan de Hogeschool Windesheim. Nellie Verhoef is gepensioneerd, en was universitair docent bij de Lerarenopleiding van de Universiteit Twente.