Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Réunissant des articles inédits consacrés à la lecture critique de pièces aussi diverses que De Babione; L'Impromptu de Versailles, L'Ecole des Femmes et Le Misanthrope de Molière; Hernani de Victor Hugo; Cyrano de Bergerac de Rostand; Le Silence de Sarraute; Agatha et La Musica deuxième de Duras, ce volume étend à l'analyse du texte théâtral et du spectacle une théorie pragmatique centrée sur la parole et les silences interactionnels. Conçues en tant que scénarios abstraits, les oeuvres dramatiques sont abordées par le biais des tensions entre une composante littéraire dialogique et une composante quasi-littéraire métathéâtrale. Les répliques des personnages ainsi que les didascalies auctoriales sont examinées du point de vue des actes de langage qui les fondent.