Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
« S’engager ». Ce terme revient en permanence dans le débat public comme une injonction à sortir de l’apathie démocratique dans laquelle notre pays semble de trouver. Mais que signifie l’engagement ? Est-ce quelque chose de pérenne ou de momentané ? Sommes-nous plus engagés qu’il y a dix ans ? Et sous quelle forme ? Grâce à une enquête inédite menée auprès de 3 000 Français, Adélaïde Zulfikarpasic, directrice de BVA Opinion, et Anne Muxel, sociologue, dressent un panorama de l’engagement aujourd’hui : cartographie des lieux, acteurs et types d’engagement. Une analyse utile pour comprendre là où la politique se passe aujourd’hui.
Adélaïde Zulfikarpasic est directrice de BVA Opinion. Anne Muxel est sociologue.