Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Une douzaine d’années avant Laure Conan (Angéline de Montbrun, 1881), Clara Chagnon fait paraître Les fiancés d’outre-tombe, premier roman au féminin du XIXe siècle québécois. Publié en 1869 dans trois livraisons successives de la prestigieuse Revue canadienne, il n’a toutefois jamais été repris en volume. Situé dans la Nouvelle-France des années 1640, ce bref roman historique s’inscrit pourtant dans le discours social de son époque, où les questions liées aux Premières Nations sont très présentes dans l’espace public canadien. Sur le plan strictement littéraire, il raconte l’histoire d’amour entre l’Iroquoise Fleur-des-Champs et le Français René Goupil, en tirant quelque peu vers Chateaubriand certains épisodes des premières Relations des jésuites. Quelque 150 ans plus tard, cette édition savante de Guildo Rousseau ramène à l’avant-scène une œuvre bien ancrée dans le XIXe siècle, mais dont le sujet sensible demeure, aujourd’hui encore, d’une brûlante actualité.