Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Leren (en) doceren in het hoger onderwijs | Ton Kallenberg, Gerard Baars, Linda van der Grijspaarde | 4e druk | ISBN 9789024419289
In Leren (en) doceren in het hoger onderwijs staat de dagelijkse praktijk van de docent centraal. De docent vervult een cruciale rol in de onderwijsleersituatie. Ongeacht de onderwijswerkvorm (college, werkgroep, practicum): van de docent wordt gevraagd om het onderwijs zodanig vorm te geven dat een maximaal leerresultaat bij de student wordt bereikt.
In vier thema’s behandelen de auteurs een aantal didactische onderwerpen: het leren van studenten (bevorderen), onderwijs ontwerpen, onderwijs uitvoeren en onderwijs evalueren. Aan de hand van voorbeelden, schema’s, modellen en vaardighedenbladen aan het eind van elk hoofdstuk bieden zij een directe eerste hulp bij praktische vragen. De focus van dit boek is gericht op campus-based education. Daarnaast besteedt het ook aandacht aan digitale didactiek.
In deze vierde druk zijn de didactische inzichten van de afgelopen jaren verwerkt. Het boek is zo ingericht dat het goed aansluit op cursussen en leergangen die erop zijn gericht om docenten, examinatoren en studieadviseurs in het hoger onderwijs te ondersteunen in hun professionele ontwikkeling. Het is bij uitstek geschikt om te gebruiken binnen de BKO (Basis Kwalificatie Onderwijs), de SKO (Senior Kwalificatie Onderwijs), de BKE (Basis Kwalificatie Examinering) en de BKS (Basis Kwalificatie Studieadviseurs). Het is bedoeld voor docenten in die trajecten, maar ook als naslagwerk voor de docenten die behoefte hebben aan praktische tips of juist aan een theoretische basis.