Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Focusing on the work of the first Chinese-born Nobel Laureate in Literature Gao Xingjian, the scope of this study is to provide an existentialist reading of one of his most controversial plays: "Escape". Written in the aftermath of the Tiananmen square massacres in 1989, this play explores the ways in which an individual, when placed in a situation of physical confinement and extreme emotional distress, is forced to confront the inescapable realities of the human condition, i.e. captivity, exile, the Ego and ultimately death. In an attempt to challenge the general claim whereby such play would express a personal political stance by its author, its content will be analysed in the light of a comparison between the latter and Jean-Paul Sartre s existentialist pièce "No Exit". By focusing on how the two writers dramatise their own ideas on the relationship between selfness and otherness, we seek to demonstrate that Sartre and Gao share the same beliefs on the reflexivity of such relationship. That leads us to conclude that hell is neither the other nor the self per se but lies in the encounter between the two.