Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Wat doe je als je geconfronteerd wordt met sluimerende spanning of openlijke conflicten op de werkvloer? Dit boek richt zich tot leidinggevenden die willen begrijpen wat er gebeurt wanneer samenwerkingsrelaties gespannen zijn en conflicten de sfeer verzuren. Vraag je je wel eens vertwijfeld af hoe het komt dat je team er niet in slaagt om constructief samen te werken? Verwacht je dat medewerkers hun ruzies zelf met elkaar uitpraten, maar lijkt je team wel een kleuterklas? Merk je dat al je inspanningen om een conflictsituatie te deblokkeren op niets uitdraaien?
Leidinggeven als het moeilijk is biedt een coherent kader om de complexiteit van conflictsituaties te onderkennen. Begrijp hoe het komt dat conflicten zo hardnekkig zijn en iedereen mee dreigen te zuigen. Krijg zicht op de manier waarop groepen zich gedragen bij oplopende spanning. Ontdek het brede gamma van groepsconflicten: van het dagelijks omgaan met milde spanningen en disfunctionele varianten van groepsgedrag tot destructieve dynamieken en geëscaleerde conflicten die van samenwerking een slagveld maken.
De inzichten uit het boek ondersteunen je om samen met je team moedige gesprekken te voeren, de verbinding te herstellen en conflictvaardiger te worden. Je krijgt als leidinggevende een stevige basis om je (zelf)kennis te vergroten en bewuster met conflicten aan de slag te gaan. Gaandeweg zal je merken dat in conflicten een groot potentieel voor verandering schuilgaat. Zo kan het conflict tot verbinding leiden, eerder dan vernietiging.
Silvia Prins is als psychologe, coach en bemiddelaar in arbeidsrelaties gefascineerd door groepsdynamiek en conflicten. Ze werkt graag op het scherp van de snede in organisaties, bij vastgelopen samenwerking en conflicten. Via opleiding, conflicthanteringstrajecten en persoonlijke coaching ondersteunt ze leidinggevenden en professionals om samenwerkingsconflicten aan te pakken en moedige gesprekken te voeren.