Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Met dit kaartspel ontdek je hoe je leren leuker en effectiever kunt maken, zowel in het onderwijs als in werksituaties.
Het Leer- en Ontwikkelingsspel is een goed hulpmiddel als je inzicht wilt krijgen in je eigen leerproces en wie of wat daarbij belangrijk is. Het is ook bedoeld voor iedereen die zich bezighoudt met het leerproces van anderen, waaronder ouders, leraren, praktijkbegeleiders, coaches en managers.
Centraal in het spel staat de persoon die leert of zich ontwikkelt. Er zijn vijf factoren die bepalen of het leerproces succesvol verloopt:
* Leermotieven (24 kaarten): Waarom leer ik? Voorbeelden zijn: 'deskundig(er) worden op een bepaald gebied', '(meer) geld verdienen' en 'waardering krijgen'.
* Manieren van leren (18 kaarten): Hoe ga ik het liefste te werk bij het leren? Voorbeelden zijn: 'ik leer door iets zelf te doen', 'ik leer het liefst in een groep' en 'ik leer door over een onderwerp te lezen'.
* Leervaardigheden (53 kaarten): Wat moet ik kunnen om effectief te leren? Voorbeelden zijn: 'hoofdzaken van bijzaken onderscheiden' en 'leerstof koppelen aan mijn(werk)situatie'.
* Leervoorwaarden (41 kaarten): Wie en wat heb ik nodig om prettig te leren? Voorbeelden zijn: 'overzichtelijk en begrijpelijk lesmateriaal' en 'zinvolle en uitdagende opdrachten'.
* Leerbelemmeringen (29 kaarten): Wie of wat belemmert mij bij het leren? Voorbeelden zijn: 'ik durf geen hulp te vragen', 'ik voel me onzeker als ik nieuwe dingen moet leren' en 'anderen keuren het af dat ik ga leren'.
Afhankelijk van de situatie kan de nadruk liggen op een of meerdere van deze factoren, al dan niet in onderlinge samenhang.
Bij het spel vind je instructies voor zes spelvormen, die je ook kunt downloaden op www.kwaliteitenspel.nl.