Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Through one Headteacher s ethnographic analysis of practice within his school, this book investigates how enabling environments can be achieved within special schools for pupils with severe learning difficulties. Drawing heavily on social constructivism and activity theory, a comprehensive analysis of the origins of special education is given, current models of disability are critiqued and the perspectives of pupils, staff and parents are explored. Major implications and recommendations for practice are set out alongside a new model for organisational analysis and improvement, based on a progressive view of special education. A new model of understanding the experience of disabled children and young people, centred on an interactive view of the individual and society, is put forward to support the development of enabling practices for all children. This book will be of interest to special educators in general and, in particular, to school leaders and policy-makers. Also, anyone thinking of embarking on prolonged study within their professional environment, especially Headteachers, will find this book invaluable.