Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Cette étude thématique analyse le phénomène de la sécularisation littéraire et les manifestations du sacré dans le théâtre expressionniste allemand. Elle s'attache à dégager une typologie fonctionnelle des formes de sécularisation et à montrer, inversement, dans quelle mesure la sacralisation du séculier constitue, dans le théâtre expressionniste, une réalisation du message biblique. L'étude porte en particulier sur trois auteurs dramatiques: Georg Kaiser, Ernst Toller et Ernst Barlach, qui incarnent divers degrés de sécularisation: théâtre de l'eschatologie terrestre et de l'esthétique religieuse chez G. Kaiser, théâtre du messianisme politique et religieux chez E. Toller, et théâtre de l'Absolu chez E. Barlach, où la tension entre immanence et transcendance atteint son paroxysme.