Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Qui connaît encore Pietro Sarto ? Jeune homme, il a milité au parti communiste, appris le métier de peintre à Paris, croisé son compatriote Giacometti dans des brasseries de Montparnasse. Plus tard, il a créé avec des amis, au bord du Léman, un atelier de taille-douce réputé internationalement – il y a reçu entre autres la visite d’une First Lady et d’Henri Cartier-Bresson. Deux prix Goncourt lui ont consacré des textes. Il a maintenant 94 ans, son visage et son nom sont en train de s’effacer. Quand Blaise Hofmann décide d’écrire sur lui, il tente de le rencontrer, parle à ses proches et reconstitue son parcours. Du Paris d’après-guerre à la Suisse des Trente Glorieuses et jusqu’à aujourd’hui, ce livre dresse le portrait empathique, mais sans concession, d’un homme touchant, obstiné, convaincu que, dans un monde en crise, l’art n’a de sens que s’il permet de tisser des liens et de réapprendre la contemplation.