Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
La question du mauvais genre est inhérente à la littérature, mais qu’en est-il dans le domaine du cinéma ? L’auteur étudie d’abord la notion de genre au cinéma des années 1920 à nos jours, puis précise ensuite celle, spécifique et contemporaine, du mauvais genre au cinéma aux critères pluriels. Le mauvais genre dérange et touche en premier les films érotiques et pornographiques. Le mauvais genre fait aussi peur et expose en second la violence et concerne les films d’horreur et gore, les films de grande, très grande et extrême violence. Le mauvais genre conteste en outre la société et il attire la censure qui frappe notamment les films politiques. Enfin, le mauvais genre étonne et détonne, il peut être vu comme le 3e ou le 7e genre, l’« Autre cinéma », celui qui montre, entre autres, des films nanars et non classiques, des films oubliés, boudés ou mésestimés.