Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ce volume porte sur la connaissance du monde par Dieu - donc sur le depassement de la Metaphysique d'Aristote. Plusieurs modeles y apparaissent. Pour le premier, Dieu, en se connaissant lui-meme, connait toutes choses, parce qu'il en est la cause (du Liber de Causis a Thomas d'Aquin). Puis l'idee devient un objet representatif vise par la pensee divine (Duns Scot, Ockham). Aux temps modernes (de Vasquez a Malebranche et Bayle), la coherence du possible s'impose avec une telle force que Dieu semble le spectateur du monde plutot que son metteur en scene. Au coeur de cette histoire, c'est le staut meme des verites objectives et de la science qui est problematise. De multiples approches, unifiees par le corpus etudie et orientees par des structures communes.