Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This Element is the first scholarly study of the theatre of Lauren Gunderson (b. 1982), one of the most produced US playwrights and a self-declared feminist playwright. Her feminist claims and theatrical interventions are assessed through four key strands of her theatre making: parodies of Shakespeare's canon; women-centred revisions to history; women and illness; and 'entertaining' feminism through popular theatre forms. Moving between the mainstream and the experimental, her theatre ranges from realism and quasi well-made plays to the experimental in a postmodern/Brechtian fashion, inviting consideration of the form(s) deployed for staging feminism in the twenty-first century. The Element discusses how Gunderson adapts the legacies of second-wave feminist theatre in the US to provide accessible experimental theatre and how she adopts popular genres in the interest of popular feminisms, giving way to an 'in-between' feminist practice: a feminist-theatre pathway that lies somewhere 'in between' the second-wave past and new directions.