Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Émile Zola (1840-1902) was one of France's greatest novelists of the nineteenth century, being most famous as a writer for Nana (the story of a courtesan), and in the political world for his role in exposing the frame-up of Captain Dreyfus. However, he had limited success as a dramatist until he partnered with William Busnach, an Algerian Jew. This adaptation of the Zola novel of the same name is a powerful exposé of life among the working poor, and the ravaging effects of alcholism on average, decent folk. If fact, what's most striking in this play is how human the workers are, certainly not the "animals" described by opponents of Zola's works. The destruction of a family is portrayed with clinical realism, but also with sympathy and understanding, as each of the characters gradually emerges as a sympathetic (or at least understandable) person in his or her own right. First-rate drama by a master writer!