Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
«mujeres de», etc. A muchas, hasta hace algún tiempo, no se les permitía formar parte del mundo de la composición e interpretación musical, ya que era un lugar que no estaba destinado para ellas. No obstante, todas fueron músicas fascinantes. Beatrice Venezi, una de las directoras de orquesta más jóvenes de Europa, recoge la historia de algunas de estas mujeres únicas. Hildegarda de Bingen, la monja que utilizaba el canto para comunicarse con Dios; siglos después, en el Renacimiento, volveremos a tener conocimiento de mujeres compositoras. La hermana de Mozart, Nannerl, y Clara Schumann permanecerían a la sombra de su hermano y marido, respectivamente. En los siglos xx y xxi importantes intérpretes, compositoras y músicas han ocupado un lugar destacado en la historia musical, como Maria Callas, Nadia Boulanger, Martha Argerich o Björk.