Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Cet ouvrage propose de nouvelles clés de compréhension de l’art contemporain. Il n’est pas question de s’interroger sur le sens des œuvres mais bien plus sur les formes de médiation qu’on leur associe – ainsi que sur la manière dont ces formes sont conçues, diffusées et reçues.Différentes approches sont envisagées qui empruntent toutes au domaine de la pragmatique linguistique. À partir de l’observation de cas concrets, il s’agit notamment d’analyser différentes situations d’énonciations suscitées par des textes entourant des œuvres ou des expositions.Ces textes mettent en scène des énoncés, énonciateurs et énonciations ; ils ont une certaine dimension performative ; ils contiennent des éléments implicites ou sous-entendus qui mettent en jeu la relation de leurs auteurs à des contextes et des publics spécifiques. Ici, la question du dialogisme, empruntée à Bakhtine, permet de synthétiser ces différentes approches et d’envisager autrement la circulation de la parole – et du sens – autour des œuvres.