Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Média Culpa, c’est l’histoire d’un dessinateur qui se pose mille questions : sur la laïcité, l’Europe, Donald Trump, l’Ukraine, l’écologie, la drogue, les réseaux sociaux. À quoi sert-il ? Est-ce que le caricaturiste est influencé par les médias ? Est-ce qu’il a dérapé ? Bien sûr ! Est-ce qu’il regrette ses dessins ? Certains !
Les médias, c’est sa famille : elle lui a tout appris au sein du journal Le Monde. Est-ce que les journalistes des radios, de la presse écrite, des sites Web, des plateaux de télé se sont aventurés en « oubliant » de nous informer correctement ?
C’est la question soulevée dans ce livre.
Les Français sont fascinés par les médias, et pourtant ils disent les détester. Ce n’est pas logique mais, ça, c’est la France.
Et si ce livre servait à réconcilier les Français avec les médias ?