Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Rome, civilisation des spectacles, est connue pour les jeux du cirque, mais on ignore que le theatre y tint une place au moins aussi importante. Les Romains, des la Republique, allaient au theatre dix fois plus que les Atheniens.Ce livre veut donc rendre justice a la tragedie, la comedie, mais aussi au mime et a la pantomime romaine. Car ce theatre fut aussi profondement original. Par la place qu'il tint dans la vie du citoyen romain, comme espace de libertes - liberte politique et liberation de l'imaginaire. Par le statut ambigu des acteurs: veritables stars, ils fascinent les Romains, recoivent des cachets somptueux et sont suivis par des foules d'admirateurs, en meme temps qu'ils sont marques d'infamie et assimiles a des prostitues. Par le caractere musical des representations, chantees et dansees, ou il faut voir l'origine de l'opera.Il est impossible de comprendre ce que fut veritablement Rome si l'on ne reconstitue pas ce loisir privilegie du citoyen, qui peu a peu devora sa vie privee et publique, au point que saint Augustin, a la fin de l'Empire, definira le Romain comme un spectateur, pour ainsi dire, " drogue " de theatre.