Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Cet ouvrage d'Emile Brehier trouve son premier point de depart dans un cours donne a la Sorbonne dans l'hiver 1921-1922. Il a principallement porte son attention sur l'intelligible: l'Un, l'Intelligence, l'Ame; mais la realite intelligible chez Plotin garde toujours un caractere sensuel: la contemplation de l'intelligible est sur la meme ligne que la contemplation du sensible; elle la continue directement sans passer du tout par l'intermediaire d'idees logiquement enchainees. [...] Ce que l'expression est au visage, la realite intelligible tout entiere l'est a l'ensemble du monde sensible; cette realite est comme la physionomie de l'univers, l'expression du visage qu'il montre a nos sens. En cherchant a degager le probleme fondamental de la philosophie de Plotin, cet ouvrage d'introduction aura contribue a en faire apparaitre l'arriere-plan religieux et jusqu'a l'orientalisme, et parfaitement reussi a caracteriser l'originalite de cet idealisme que Hegel avait qualifie d'eleve.