Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
En relation avec la remarquable exposition Bruges et la Renaissance. De Memling a Pourbus (1998), organisee par la ville et les musees communaux de Bruges, le colloque XII pour l'etude du dessin sous-jacent et de la technologie dans la peinture, avait pour sujet la peinture dans les pays-Bas au 16e siecle. Pratiques d'atelier. Infrarouges et autres methodes d'investigation. Nombre de communications y etaient consacrees. Outre les communications consacrees a l'art des Pays-Bas, l'art allemand etait egalement present avec Hans Holbein et quelques maitres colonais comme le Maitre du Retable de Saint Barthelemy. Ont ete egalement examinees des oeuvres de quelques uns des plus grands peintres de l'art italien Piero della Francesca, Ghirlandaio, Paolo Uccello, Perugino, Verochio et Leonard de Vinci. Ce sont les retombees de ce colloque que vous trouverez dans le present volume.