Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Une nuit, un homme en colère entre sous la voûte de la Sixtine, un bougeoir à la main. Un autre, à la tête « renversée dans le dos », tournée vers le plafond à peindre, rêve d’en sortir, furieux de ne pas pouvoir retourner à son cher marbre qui l’attend. Et bientôt, dans le secret de la chapelle, au pied d’un échafaudage dressé comme une arme militaire, résonnent deux voix pour une rencontre à la démesure du lieu : Jules II s’avance vers Michel-Ange. Le pape casqué, qui jure, « le soldat égaré » face à l’artiste, le peintre, le sculpteur, la « sale tête », la « brute ». Deux « barbares » dit Philippe Faure. Deux guerriers qui s’empoignent, s’étreignent, se poursuivent, finalement surpris de se livrer l’un à l’autre. Deux « géants » qui, au-delà de leur combat du pouvoir et de la création, reconnaissent l’être orgueilleux et peureux, se reconnaissent. Au petit matin, les yeux enfin baissés, un homme reste définitivement seul, face à lui-même, à la beauté, sous le halo lumineux de la voûte où plane, immense, l’ombre de Dieu. Sandrine PARENT