Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Esta edición crítica, al cuidado de Liliane Meffre, experta investigadora y traductora de la obra de Carl Einstein ofrece, reunidos por primera vez, los tres textos más importantes de este autor sobre arte africano. La escultura negra (Negerplastik), publicado en 1915 en Leipzig, es el primer texto teórico que confiere al arte africano un estatuto de arte de primer rango.Como dice Liliane Meffre, este ensayo, denso e innovador, que abre caminos inexplorados, sigue siendo hoy una de las obras maestras del siglo XX que debe leerse y comprenderse como un manifiesto a favor del arte moderno, más concretamente del cubismo. Complementa dicho texto una erudita investigación, de Ezio Bassani y Jean-Louis Paudrat sobre la iconografía de la edición original. De La escultura africana (Afrikanische Plastik) publicado en Berlín en 1920, se ofrece un fragmento inicial que resume el pensamiento del autor sobre el tema. Por último, A próposito de la exposición de la Galerie Pigalle, París 1930, publicado originalmente en francés, constituye un auténtico alarde de los conocimientos etnológicos del autor.