Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
La educación moral constituye uno de los planteamientos clásicos, fundacionales de la educación moral en la escuela pública. Conjunto de conferencias dirigidas a los profesores de secundaria y maestros, recoge, por una parte, sus descubrimientos sociológicos, que aplica, por otra, al campo pedagógico. Publicada póstumamente en 1925 por Fauconnet, discípulo y sucesor de Durkheim, se constituyó en un modelo paradigmático de educación moral, al que Piaget se enfrentó en 1932. Hoy asistimos a una rehabilitación de la perspectiva de Durkheim, tras la crisis del modelo cognitivista y formalista en educación moral y la reivindicación de la educación de la ciudadanía. Su defensa de la escuela pública en cuanto proyecto republicano integrador ante aspectos como la aplicación de la lógica del mercado a los centros educativos, los recortes al estado de bienestar, o la indisciplina y violencia del alumnado, visten a su obra de una rigurosa actualidad.