Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Kunstenaars en academici; hoe ver staan ze werkelijk van elkaar? In zijn essaybundel Kunstenaars denken verkent prof. dr. Bert Willems de positie van kunstenaars in de academische wereld vanuit een radicaal positieve instelling. Hij stelt voor om kunstenaars als integraal onderdeel van de academische gemeenschap te beschouwen en benadrukt dat het unieke denken van kunstenaars van waarde kan zijn voor alle betrokkenen. Het ‘kunstenaarsdenken’ biedt een verfrissend perspectief in vergelijking met de gebruikelijke regels binnen de academische wereld. Via zijn methode, die hij ‘metaforisch smeedwerk’ noemt, wijst Willems op alternatieve manieren om deze breuklijnen te overbruggen. Hij denkt na over een attitude die eenheid kan bevorderen tussen verschillende gedachtegangen. Niet om een vaststaand conceptueel systeem te formuleren, maar om de dialoog open te houden en vragen te stellen over wat kunstenaars en academici gescheiden houdt. De auteur mikt op een benadering die een verbindend karakter geeft aan het debat en ruimte creëert voor verdere gesprekken.