Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Beneath the frugal surface of Jean-Marie Straub's and Daniele Huillet's 1974 cineastic adaptation of Arnold Schonberg's opera 'Moses und Aron', a tremendous wealth of meaning wants to be discovered. Whereas the opera already plays a highly complex game of appropriating and transforming biblical motifs from the Book of Exodus, the film plays such a game with both the opera and the biblical text. This study aims to appreciate this game's complexity by first considering its two lower layers in themselves. While in both the opera and in the film, the antagonism of Moses vs. Aron becomes that of intellectual hostility vs. popularizing friendliness towards the sensual, in the end it will be shown how Schonberg and the cineasts are themselves affected by this antagonism, all in their own way.