Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'A lover of light': in 1912, a French critic used these words to describe the great Danish painter Peder Severin Kroyer, who had close ties to the French art scene for more than two decades. Kroyer first visited Paris in 1877, and his many letters clearly show the impact French art had on Kroyer's own development as a painter, on the artists' colony in Skagen, and on Danish art history in general. In Kroyer and Paris. French Connections and Nordic Colours, art historians Mette Harbo Lehmann and Dominique Lobstein describe Kroyer's artistic development from the Golden Age tradition favoured by the Danish academy to Naturalism and the Modern Breakthrough. They show how inspiration from France can be traced in his painting technique and his open-air paintings from Skagen, revealing how French Naturalism made its mark on Kroyer's distinctive style.