Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Krieg verändert pädagogische Verhältnisse - oft ohne dass diese Veränderungen kritisch reflektiert werden. Das Buch entwickelt eine kritische Analyse der historisch gut dokumentierten und anhand aktueller Beispiele belegbaren machtvollen Eigendynamiken, die eintreten, wenn liberale Demokratien und ihre Erziehungssysteme mit den Herausforderungen des Krieges konfrontiert werden. Es stellt zugleich eine dezidierte Warnung dar, die aufzeigt, wie sich die Voraussetzungen pädagogischen Handelns in Kriegszeiten verändern, und ein Plädoyer für eine liberale Demokratieerziehung und -bildung, die ihren Grundwerten auch unter Bedingungen des Krieges treu bleibt.