Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The keywords migration, elite, and confession that form the leitmotiv of this book allow a focus on major subjects of research in early modern history. Concentrating on subjects relevant to the history of education, the essays collected here offer manifold insights into new source material and the evaluation of methods. The fifteen papers cover a wide range of topics related to the education of academic theologians and clergy in the sixteenth and seventeenth centuries. As training programmes differed from university to university, this gave rise to migration and an extensive communicative network. Although a final conclusion of methodological questions requires more research, the volume provides an important contribution to the interdisciplinary discussion between representatives of the many historical disciplines.
The fifteen contributors: Luca Baschera, Amy Nelson Burnett, Otfried Czaika, Simone Giese, Anja-Silvia Göing, Leonhard Hell, Wim Janse, Julian Kümmerle, Andreas Mühling, Hans Peterse, Frank van der Pol, Sünje Prühlen, Alexander Schunka, Sven Tode, and Jason Zuidema.