Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Knowledge plays a vital role in organizations and management and its communication is a key competence. But it is not only 'knowledge about something' as a resource and capability for competitive advantage that is so important, it is also the social process of 'knowing' which is of high relevance in modern working life. The contribution of this dissertation is thus a managerial approach to improve the quality of knowledge communication by applying the concept of clarity. Secondly, a thorough understanding of the praxis of knowledge communication in a community of practice including actors, artifacts and attitudes (e.g. towards strategic change) is suggested. Such a deep understanding is prerequisite to enable collaboration in practice. A third contribution are patterns of perception of strategic change in a community of practice and recommendations for their antizipation. Finally, a method to use visualizations in qualitative interviewing as a form of knowledge communication is provided. A detailed discussion of practical implications can be found in the final chapter of this dissertation.