Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Jonge kinderen leren en ontwikkelen zich spelenderwijs. Het klinkt zo eenvoudig, maar vraagt veel kennis en kunde van
professionals. Scholen die zich hiervan bewust zijn, werken vanuit een sterk educatief concept en nemen jaarlijks hun
onderwijskwaliteit onder de loep. Deze scholen houden zich voortdurend bezig met de vragen: Wat moeten kinderen de
eerste jaren op de basisschool leren en ontwikkelen? En hoe doen zij dat het beste?
Deze TIBtool beschrijft stap voor stap hoe je samen met je onderbouwteam het onderwijs aan kleuters kunt vormgeven.
Naast theoretische achtergronden staan er ook veel praktische tools en tips in. Van het ontwerpen van een beredeneerd
aanbod naar het inrichten van de verrijkte omgeving, tot het inzetten van een passende organisatie en didactiek voor
spel. Anouk Brouns stelt daarbij een steeds terugkerende vraag: Met welk doel ontwerp en organiseer je als
onderwijskundige professional allerlei activiteiten en hoe weet je of deze daadwerkelijk bijdragen aan ontwikkeling? Goed
kleuteronderwijs gaat immers over onderwijs dat het beste bij kinderen naar boven haalt. IB’ers en leerkrachten ondervinden al lezend dat de beschreven werkwijze naadloos aansluit bij scholen die doelgericht werken in de groepen 3 t/m 8.