Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Die Auseinandersetzung mit Themen der Alten Kirche kann die Ausbildung interreligiöser Kompetenzen fördern, die im Religionsunterricht und der gemeindlichen Praxis immer wichtiger werden. Mit seinem interreligiös-diskursiven Ansatz zeigt das vorliegende Studienbuch Verbindungslinien zwischen den drei monotheistischen Religionen Judentum, Christentum und Islam in deren "formativer Phase" der (Spät-)Antike auf. Orientiert an den Anforderungen des Lehramtsstudiums werden zentrale Inhalte der Geschichte der Kirchen im Altertum wie Ausbreitung und Inkulturation, Die Kirchen und die antiken "Staaten" sowie Fragen der Christlichen Lebensführung und Lehrentwicklung besprochen. Die didaktische Gestaltung des Bandes eignet sich für die studienbegleitende Erarbeitung der Themenfelder ebenso wie für das Selbststudium.