Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Repute pour son gout de la demesure (La Grande Parade, Duel au soleil, Le Rebelle), King Vidor a traverse les epoques et les genres du cinema hollywoodien classique. De La Foule et d'Hallelujah a Salomon et la reine de Saba, il a marque l'histoire du cinema de son empreinte. Poete epique pour ses admirateurs, raciste et fasciste pour ceux que heurtent Le Grand Passage ou Le Rebelle, Vidor echappe aux etiquettes. Taxes de misogynie, ses melodrames (Stella Dallas, Ruby Gentry) sont aujourd'hui relus et rehabilites par les feministes. Cineaste de la violence et du desir, Vidor se fait, dans Guerre et paix, portraitiste amoureux d'Audrey Hepburn. Artiste personnel au coeur d'un systeme standardise, il est peut-etre avant tout le premier veritable auteur du cinema americain.