Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Vanuit de marges van de vrouwelijkheid schrijft Virginie Despentes voor haar medelotgenoten – de lelijke vrouwen, de te dikke vrouwen, de te mannelijke vrouwen, de vrouwen waar mannen niet van houden – en snijdt thema's aan die nu, jaren na de verschijning in Frankrijk, nog steeds actueel zijn. Zo heeft ze het over genderongelijkheid en -stereotypen, verkrachting, porno en prostitutie. In dit korte maar krachtige, essay spat de boosheid ervan af en maakt Despentes korte metten met de manier waarop de maatschappij omgaat met mensen die buiten de norm vallen.
'Een echte verademing, deze felle bevestiging van vrijheid.' – LE MONDE 'Vol van ontketende, vloeiende woede… Breekbaar, luidruchtig, niet bang voor verlegenheid en onmogelijk te bedwingen.' – THE NEW YORK TIMES 'King Kong-theorie is het soort boek dat je in de handen van iedereen die je kent wilt stoppen. Het boeit vanaf de eerste regels.' –HARPER'S 'Net als Simone de Beauvoir vóór haar heeft ze van haar leven een lang kritisch onderzoek naar gender en seksualiteit gemaakt, en haar trauma is eerder een feit van haar persoonlijke geschiedenis dan een delicaat porseleinen object.' – THE NEW YORKER