Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Een handige en praktische gids bij het omgaan met lastig gedrag bij kinderen.
Stel je een kind voor dat steeds woedend reageert omdat het zijn zin niet krijgt. Of een kind dat altijd aan de zijlijn toekijkt hoe anderen spelen zonder mee te doen. Hoe kun je deze kinderen stimuleren om hun gedrag op een positieve manier in te zetten?
De bekende kinderyoga docent Helen Purperhart beschrijft in dit boek talrijke tips waarmee je kunt ontdekken welke verborgen kwaliteiten er schuilen achter uitdagend of afwijkend gedrag. De focus ligt daarbij op het erkennen van het karakter van het kind, waardoor je die lastige momenten leert omzetten in kansen. Door samen met het kind te onderzoeken waar het gedrag vandaan komt, en hoe zijn gedrag anderen beïnvloedt, begrijpt het kind de uitwerking van het gedrag beter. Dit stimuleert het kind om nieuwe kwaliteiten te ontwikkelen.
Het boek heeft een uitgebreide inleiding met tips voor het coachen. Dan volgt een beschrijving van tientallen “lastige typetjes” zoals die in elke groep kunnen voorkomen. Die beschrijvingen zijn niet bedoeld om te stigmatiseren maar een hulpmiddel bij het erkennen van het karakter van het kind. Vervolgens worden de kwaliteiten van dat type kind benoemd, met enkele suggesties voor activiteiten die dat benadrukken.
Het boek is bedoeld voor iedereen die met kinderen van 6 – 12 jaar werkt: kindercoaches, basisschooldocenten, begeleiders, ouders enz.