Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
At the beginning of the 20th century, Judas was characterised in film as the epitome of evil: the villainous Jew. Film-makers cast Judas in this way because this was the Judas that audiences had come to recognize and even expect. But in the following three decades, film-makers - as a result of critical biblical study - were more circumspect about accepting the alleged historicity of the Gospel accounts. Carol A. Hebron examines the figure of Judas across film history to show how the portrayal becomes more nuanced and more significant, even to the point where Judas becomes the protagonist with a role in the film equal in importance to that of Jesus'. Hebron examines how, in these films, we begin to see a rehabilitation of the Judas character and a restoration of Judaism.
Hebron reveals two distinct theologies: 'rejection' and 'acceptance'. The Nazi Holocaust and the exposure of the horrors of genocide at the end of World War II influenced how Judaism, Jews, and Judas, were to be portrayed in film. Rehabilitating the Judas character and the Jews was necessary, and film was deemed an appropriate medium in which to begin that process.