Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Jo Baer (born 1929) was a key figure among the pioneers of Minimalist painting in New York in the 1960s and early 1970s, regularly exhibiting alongside Andre, Judd, LeWitt, Flavin, Morris and Martin. During this period, she executed her iconic series of variously sized squares and vertical and horizontal rectangles, sometimes colorful and sometimes white with black borders, which she later expanded into diptych and triptych arrangements. In 1975, Baer turned away from minimalist painting and towards a more figurative language, also incorporating words. This catalogue looks at this shift, exploring the connections and disjunctions between the two groups of work. Baer's largely unknown drawings are introduced for the first time and placed in relation to her earlier and later paintings. Baer is presented as a highly independent artist, whose career has defied conventional linearity. This publication is the first comprehensive monograph devoted to her work.