• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Geschiedenis & Samenleving
  3. Geschiedenis
  4. Europese geschiedenis
  5. Jewish Dealers and the European Art Market, C. 1860-1940

Jewish Dealers and the European Art Market, C. 1860-1940

Negotiating Cultural Modernity

Paperback | Engels | Contextualizing Art Markets
€ 44,45
+ 88 punten
Pre-order nu, verschijnt op 25/06/2026
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Before the tragedy of the Holocaust, many of the leading art and antiques dealers across Europe were Jewish, establishing dynamic cross-Channel, international and transatlantic networks. Aside from a few famous examples, however, we are only at the beginning of exploring the diversity of Jewish dealers' commercial and cultural worlds, and reflecting on the particular conditions that made possible their dramatic expansion within the profession.

Adopting a wider geography than any previous study, this book brings together a team of distinguished international contributors to consider Jewish art dealers as an interconnected cohort, tied together by common strategies and a shared vulnerability. After an extended historiographical introduction, the volume presents case studies and trends from 1860-1940, including: Jewish family businesses in Western Europe; the role of Jews as mediators of art from East Asia; the antisemitism and suspicion faced by Jewish dealers; Jews as theorists, exhibition makers and promoters of modern art; and the geographical mobility and professional reinvention of Jewish dealers in times of economic and political crisis.

With a wide variety of illustrations, including paintings, decorative arts, historic photographs and archival material, the volume adopts a mix of methodological approaches to analyse a key chapter in Jewish cultural history and in the history of the international art market.

Includes Afterword by Charles Dellheim, author of Belonging and Betrayal: How Jews Made the Art World Modern (2021).

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
336
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781350473690
Verschijningsdatum:
25/06/2026
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
453 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 88 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
LANG LEVE LEZEN

Ontmoet topauteurs in onze winkels

tijdens het Feest van het Boek van 24 t.e.m. 26 oktober
LANG LEVE LEZEN
Feest van het Boek
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie korting
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.