Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Joseph, Jesus and Job are all immediately recognizable religious figures in both Christianity and Islam who have been incorporated into a range of artistic and literary projects both inside and outside the Arab world. This study examines how three Lebanese women authors borrow and use these religious figures within their works of creative fiction. It proposes that the social, political and literary contributions of these works are interlinked and that their messages, especially those related to religion and gender, emerge through their innovations and artistry as creative works. Drawing on the dual critical frameworks of intertextuality and postcolonial feminist theory, the study sets these works and their themes in relationship to multiple contexts, posing the question: Are these Arabic, French and/or Francophone novels? Should they be understood as Arab, Lebanese, and/or 'Third' World texts? As women's literature? The works treated are: Huda Barakat's Hajar al-dahik, Najwa Barakat's Hayat wa-alam Hamad ibn Silana, and Andree Chedid's La femme de Job.