Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Java programming language has been one of the most exciting internet-friendly technologies to emerge in the last decade. Java Programming for Spatial Sciences introduces the subject to those who wish to use computers to handle information with a geographical element. The book introduces object-oriented modeling including key concepts such as abstraction, inheritance and encapsulation. It shows how these ideas can be used to model, process and visualize geographic information leading the reader from initial ideas of class design through to the implementation of feature rich raster and vector models of space. It includes some of the more recent developments in internet technologies such as web-based applets, remote communication and XML, showing how these can be used to deliver geographic information in a modern computing environment. The text is aimed at new programmers as well as those in fields such as geography, GIS, remote sensing, archaeology and biology who wish to make use of geographic information. It provides a useful course text for advanced undergraduates and postgraduates in these fields. The material is heavily example-led, and contains programming exercises and quizzes, making it suitable for self-paced learning.