Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
James Tower (1919-1988) is best known for his elegant forms in glazed earthenware. During a career spanning four decades, from the 1950s to the 1980s, he worked unceasingly in a wide variety of media to achieve an elusive harmony of shape and surface, form and decoration, inert material and active design. His personal understanding of the purpose and meaning of abstraction embodies a perpetual dialogue between the visible world and the unseen dynamics which shape it. This centenary volume of essays considers Tower's entire output from a wide variety of perspectives, embracing paintings and drawings, as well as sculpture in bronze, terracotta and fibreglass. The contributions of leading critics and historians approach his work, situated at the junction of art, craft and design, in a broad historical and cultural context, illuminating key episodes in postwar British art, and Tower's unique place within it. This book accompanies an exhibition at Victoria Art Gallery, Bath, UK, 21 September - 24 November 2019