Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Uitgave in samenwerking met het Stadsarchief Amsterdam
Jacob Olie is beroemd als gedreven fotopionier en portretfotograaf, maar toch vooral als chroniqueur van het Amsterdamse straatbeeld en stadsgezicht. Tussen 1860 en 1905 maakte hij duizenden foto's met zijn zelfgebouwde camera's. Zijn artistieke oog werd geboeid door de klassieke schoonheid van de oude binnenstad en door het steeds wisselende tafereel van mensen, dieren en dingen op straat. Door hun rijkdom en zeggingskracht roepen de foto's van Olie een ongeëvenaard scherp beeld op van de hoofdstad op het breukvlak van twee eeuwen.
"Jacob Olie, fotograaf van Amsterdam" biedt een levendige terugblik op Jacob Olies Amsterdam in de vorm van drie wandelingen, die de wandelaar van nu zonder moeite kan nalopen en waarin hij de soms kleine maar vaak ook grote verschillen tussen toen en nu aan den lijve kan ondervinden. De routes laten de wandelaar kennismaken met drie volstrekt verschillende kanten van het toenmalige Amsterdam: de oude binnenstad rondom het Damrak en het Rokin, de Westelijke Eilanden rondom de Zandhoek en de Weteringschans en omgeving.