Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The intersection between literature and music is a major feature in Anglo-American cultural history. The present volume analyzes the transatlantic migration of European opera and its appropriation by some of the most important literary figures of the United States. The presence of opera in literary texts is always "operative" and results in artistic outputs possessing more articulated and tense vectors of meaning. The comparative method applied confirms the musical sensitivity of masters such as Poe, Whitman, Melville, Dickinson, Wharton, Cather, reveals the intriguing contradictions in the poetics of Emerson, Thoreau and James and vindicates the role of some minor figures who, through their involvement in the world of musical theater, contributed to the intercultural context.