Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
For the second catalogue of materials from the John Milton and Ruth Neils Ward Collection of the Harvard Theatre Collection, Professor John Milton Ward has selected over 2,100 items relating to Italian ballet from the seventeenth through the twentieth century. Italian Ballet, 1637-1977 includes published materials (printed scores, librettos, treatises on ballet) as well as hundreds of manuscript scores (many autograph), letters, contracts, choreographic notes, and costume and set designs. Like its predecessor The King's Theatre Collection, Italian Ballet, 1637-1977 was designed to be a useful scholarly resource, with descriptive citations for each ballet and detailed indexes for titles, choreographers, composers, and theaters. Arranged chronologically, Italian Ballet, 1637-1977 allows the researcher to follow the development of Italian ballet from unnamed comic dances performed between the acts of eighteenth-century opera to the large-scale nineteenth-century ballets choreographed by Antonio Pallerini and Luigi Manzotti. The catalogue is meant not only as a reference to the collection at Harvard, but also as an entryway for scholars to delve into this unexplored area of musicology and dance history.