Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A strikingly original analysis of Isa Genzken’s move towards merging sculptural and architectural morphologies into a trailblazing practice of contemporary assemblage.
Fuck the Bauhaus, a series of audacious architectural models for future high-rise buildings in Manhattan, marks a poetic and provocative shift in Isa Genzken’s artistic oeuvre. Made in the year 2000, out of quotidian objects and cheap materials foraged in the streets and stores of New York, these sculptural assemblages depart from the German artist’s ‘post-Minimalist’ works begun in the 1970s. The earlier works conjured the haunting spectres of catastrophe, destruction and failed utopia, as well as the potential for freedom amidst the ruins of post-War reconstruction culture.
Analysing Genken’s post–2000 penchant for appropriation, collage and montage, André Rottmann draws on the writings of Deleuze and Guattari, Bruno Latour and other theorists of "assemblage," to show how her ‘late style’ is not a return to (neo-)avant-garde traditions but a powerful reimagining of them for the contemporary moment.