Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How do atoms and electrons behave? Are they just like marbles, basketballs, suns, and planets, but smaller?They are not. Atoms and electrons behave in a fashion quite unlike the familiar marbles, basketballs, suns, and planets. This sophomore-level textbook delves into the counterintuitive, intricate, but ultimately fascinating world of quantum mechanics. Building both physical insight and mathematical technique, it opens up a new world to the discerning reader.After discussing experimental demonstrations showing that atoms behave differently from marbles, the book builds up the phenomena of the quantum world -- quantization, interference, and entanglement -- in the simplest possible system, the qubit. Once the phenomena are introduced, it builds mathematical machinery for describing them. It goes on to generalize those concepts and that machinery to more intricate systems. Special attention is paid to identical particles, the source of considerable student confusion. In the last chapter, students get a taste of what is not treated in the book and are invited to continue exploring quantum mechanics. Problems in the book test both conceptual and technical knowledge, and invite students to develop their own questions.