Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The field of international commercial law has gained importance due to the increasing globalization of economies and international commerce in the last decades. This book covers the most important legal issues when conducting business abroad. The legal environment of the business transactions is the central theme of the first part. The political and policy risks of doing business abroad are explained, as well as how they should be mitigated. The first part also covers European law with a focus on the four freedoms and competition law. It ends with strategies for entering foreign markets. The second part of the book focuses on the individual contract of sale. This part of the book deals with a range of subjects, including general conditions of sale, retention of title, the CISG, product safety and product liability, Incoterms, contract of carriage, jurisdiction, choice of law and arbitration, standard contract clauses and payment conditions. This book takes a practical approach and uses specific examples to systematically explain the main legal problems arising from selling products in foreign countries. It is meant to be used as a textbook for business students and for introductory courses in law schools. No previous in-depth knowledge of law is necessary to use this book. It contains more than 100 multiple choice questions and 70 cases, giving students the possibility to apply the knowledge acquired in a chapter to real situations. The book does not pretend to be exhaustive in scope: the field of international commercial law in particular is vast, and has many different angles. However, it does try to explain the main pitfalls of doing business in foreign countries and how to avoid them.