Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Intertextual Masculinity in French Renaissance Literature is an in-depth analysis of normative masculinity in a specific corpus from pre-modern Europe: narrative literature devoted to the subject of adultery and cuckoldry. The text begins with a set of general questions that serve as a conceptual framework for the literary analyses that follow: why were early modern readers so fascinated by the figure of the cuckold? What was his relation to the real world of sexual behavior and gender relations? What effect did he have on the construction of actual masculinities? To respond to these questions, David LaGuardia develops a theoretical approach that is based both on modern critical theory and on close readings of records and documents from the period. Reading early modern legal texts, penance manuals, criminal registers, and exempla collections in relation to the Cent nouvelles nouvelles, Rabelais's Tiers Livre, and Brantôme's Dames galantes, LaGuardia formulates a definition of masculinity in this historical context as a set of intertextual practices that men used to relay and to reinforce their gender identities. By examining legal and literary artifacts from this particular period and culture, this study highlights the extent to which this supposedly normative masculinity was historically contingent and materially conditioned by generic practices.