Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Internet Television

Hardcover | Engels | European Institute for the Media
€ 189,45
+ 378 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Internet TV is the quintessential digital convergence medium, linking television, telecommunications, the Internet, computer applications, games, and more. Soon, venturing beyond the convenience of viewer choice and control, Internet TV will enable and encourage new types of entertainment, education, and games that take advantage of the Internet's interactive capabilities. What Internet TV is today and can be in the future forms the context for this book.

Arising from collaboration between the Columbia Institute for Tele-Information (CITI) and the European Institute for the Media (EIM), this volume investigates the advent of widely available individual broadband Internet communications and their impact on the development of Internet TV. Editors Eli Noam, Jo Groebel, and Darcy Gerbarg have collected seminal papers by leaders from the U.S. and European media and technology industries that offer a critical look at the impact of interactivity on television content, and address the need for media organizations to create interactive programming in this untapped realm with unclear consumer interest and desires.

Each section of the volume fleshes out key issues and concepts of television and the Internet:

*Part I, Infrastructure Implications of Internet TV, discusses questions about the required network capacity for various quality grades to deliver individualized broadband to homes.

*Part II, Network Business Models and Strategies, addresses the business challenges of making Internet TV a financial success.

*Part III, Policy, examines policy issues, including copyright and regulation.

*Part IV, Content and Culture, reviews available content, those creating it, and how consumers view Internet TV content.

*Part V, Future Impacts, considers future global prospects for Internet TV content creation and distribution.

Internet Television is an essential resource for professionals and scholars in new technology and media studies, media policy, telecommunication, broadcasting, and related areas. It is also appropriate for graduate seminars in telecommunications, media and new technologies, and broadcasting and the Internet.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
272
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780805843057
Verschijningsdatum:
1/09/2003
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
155 mm x 229 mm
Gewicht:
589 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 378 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Onze must-reads: hét eindejaarsgeschenk

Vul een gat in iemands lectuur
CADEAU
GDABD Must-read
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.