Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
It seems common wisdom that in order for a business to succeed internationally it should first have reached a certain size, resource base, and a high level of domestic market intensity. However, this book provides in-depth acounts of seven innovative micro-enterprises that chose to bypass these steps, attaining remarkable overseas success despite severe knowledge and resource constraints. It demonstrates to managers how the most diminutive of enterprise forms can penetrate the foreign market through nurturing and leveraging key relationships in their value chain. More importantly, the detailed longitudinal retrospections of each micro-enterprise reveal that those adopting a social exchange (trust based) instead of a transaction cost (contracts based) approach to relationship development attain better international outcomes overall. It should also serve to remind policy makers and public funding agencies alike of how worthy of support some micro-enterprises are. In fact, given that they make up around 90% of businesses in most industrialised economies, their importance to economic development should not be overlooked.